Kundservice

(vi säljer ej till privatpersoner)

Ni kan även lägga er beställning här om det upplevs enklare genom att skriva ett meddelande. Glöm dock inte att uppge ert org.nr samt leveransadress (ej boxadresser). Om något saknas i beställning kontaktar vi er innan vi skickar en orderbekräftelse inom 24 timmar.

Kontakta oss

    Ring oss

    Hur beställer jag?

    Ni beställer enklast via vår webbshop. Den är mycket enkel att använda med tydliga instruktioner. Det går också bra att maila din beställning till info@smakfullreklam.se, vilket kan vara enklare vid komplexa beställningar. Uppstår det någon fråga kan ni alltid kontakta oss på telefon 0486-202 80 eller skicka ett mail till info@smakfullreklam.se. De vanligaste frågorna och dess svar har vi samlat på sidan Frågor & svar.

    Vad händer efter beställning?

    När du beställt får du först en automatisk beställningsbekräftelse via e-post. Vi behandlar därefter beställningen och kontrollerar att allt är korrekt. Har vi några frågor ringer vi upp eller skickar er ett mail. Inom24 timmar får du en orderbekräftelse. Upptäcker ni något fel i ordererkännandet, kontakta oss omgående (inom 24 timmar) på info@smakfullreklam.se.

    Hur betalar jag?

    Betalning sker mot faktura (20 dagar netto) vid godkänd kreditprövning. Fakturering sker efter leverans från oss om inget annat avtalats. Vid icke godkänd kreditprövning sker förskottsbetalningen i god tid innan leverans. Vid ordervärde under 2500 kr (exklusive moms & frakt) tillkommer en adm.avgift på 300 kr.

    Leveransinformation

    Vi ombesörjer transport för köparens räkning och kostnad till önskad leveransadress genom att använda DB Schenker system eller DB Schenker system premium. Leveransadressen måste alltid vara en gatuadress (ej boxadress) Det är viktigt att det finns bemanning under kontorstid på leveransadressen.

    Om godset är transportskadat vid mottagandet skall det omgående reklameras direkt till chauffören på plats. Upptäcks skadan efter chauffören lämnat platsen skall det reklameras till transportbolagets reklamationsavdelning snarast. Vi hjälper till med information hur ni skall gå tillväga om det behövs. Ta gärna en bild på det skadade godset.

    Som regel så skickar vi julgåvorna från oss senast 2 dagar innan kundens uppgivna önskade leveransdatum (alltid bra med en extra dag till jul). När det gäller Delikatesslådor så undviker vi helst att skicka fredagar då risken finns att godset blir stående på en terminal över helgen. Så helst inga leveranser hos kunder måndagar.

     

    Det är tyvärr inte alltid möjligt att i förväg få reda på exakt dag eller tidpunkt då leverans kommer att ske. Normalt sker leveransen inom 24 timmar efter varorna lämnat vårt lager och vanligtvis innan 13:00. Till de flesta orter finns det dock en tilläggstjänst att beställa, Premium 10:00  som kostar 500 kr extra utöver ordinarie frakt. Då prioriteras godset och levereras till mottagaren senast 10:00 den bestämda dagen. Kontakta oss så kollar vi upp möjligheten. Till norra Sverige är transporttiden längre så var ute i god tid. Vissa mindre orter i Sverige har enbart utkörning en eller två gånger i veckan. Vi uppskattar om ni vid leveranstillfället meddelar oss om er ort inte har utkörning varje dag.

    Dessa villkor gäller om inget annat har avtalats skriftligen mellan Johanssons Delikatesser & Företagsgåvor HB (nedan kallad Johanssons) och köparen.

     

    1. ORDERERKÄNNANDE

    Johanssons bekräftar parternas överenskommelse genom att skicka ett ordererkännande till uppgiven e-postadress. Om inte Johanssons har mottagit en skriftlig anmärkning på innehållet i dessa köp- och leveransvillkor senast en (1) vardagar från dagen för datumet på ordererkännandet ingår dessa köp- och leveransvillkor i parternas överenskommelse.

     

    1. PRISER

    Samtliga priser gäller exklusive mervärdeskatt fritt Johanssons lager (Ex works Johanssons lager, Incoterms 2000). Detta innebär att köparen står för kostnaderna för emballage och frakten av beställda varor. Johanssons kommer att fakturera köparen för dessa kostnader. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som t.ex priser, specifikation mm.

     

    1. BETALNINGSVILLKOR

    Betalning sker i enlighet med ordererkännandet. Vid dröjsmål med betalningen har Johanssons rätt att ta ut dröjsmålsränta med räntesats som framgår av det skriftliga ordererkännandet tills full betalning sker.

    Det åligger beställaren att meddela Johanssons särskilda fakturainstruktioner vid varje beställningstillfälle. Det kan vara särskild fakturaadress, märkning, referens eller andra uppgifter beställaren behöver på sin faktura för att kunna ta emot den korrekt. Vid ändring av redan skickad faktura med denna typen av uppgifter där Johanssons inte meddelats korrekta uppgifter tar Johanssons ut en kostnad om 100:-/faktura för ändring av faktura.

    Johanssons Delikatesser HB förbehåller sig rätten att inte leverera till ej kreditgodkända kunder. Ej kreditgodkända kunder levereras mot förskottsbetalning efter separat överenskommelse.

     

    1. LEVERANS

    4.1 Normalorder

    Vara levereras i enlighet med överenskommen leveransvecka. Johanssons förbehåller sig emellertid rätten att leverera beställd vara maximalt fem (5) arbetsdagar efter överenskommen leveransvecka. För de fall beställd vara ska innehålla köparens varumärke, logo eller annat kännetecken för köparen, börjar leveranstiden först räknas från den dagen som Johanssons har erhållit ett av köparen godkänt korrektur.

    4.2 Avropsorder

    En avropsorder är en överenskommelse om delleveranser efter köparens avrop. Vara levereras automatiskt i enlighet med överenskommen leveransvecka om köparen inte har meddelat önskemål om ändrad leveransvecka senast fyra (5) veckor före leverans. Johanssons förbehåller sig emellertid rätten att leverera beställd vara maximalt fem (5) arbetsdagar efter överenskommen leveransvecka. En avropsorder ska vara helt avropad inom tolv (12) månader från dagen för orden.

    4.3 Ansvar för dröjsmål

    Johanssons ansvarar inte för indirekt skada på grund av dröjsmål som Johanssons eventuellt förorsakat köparen. Johanssons ansvarar inte för leveranser som inte kommer fram eller försenas pga felaktigt uppgiven leveransadress.

     

    1. LEVERANSVILLKOR

    Leverans sker fritt Johanssons lager (Ex works Johanssons lager, Incoterms 2010). Om inte annat överenskommits, beställer och ombesörjer Johanssons för köparens räkning och kostnad transport till köparen eller tredje part genom DB Schenker system eller DB Schenker system premium. Detta innebär emellertid inte att Johanssons tar på sig ett ansvar för skada eller brist på vara som uppkommit under transporten till köparen. Johanssons reserverar sig för kvantitetsavvikelser i leverans med +/-10 %.

     

    1. FEL I VARA – REKLAMATION

    Johanssons ansvarar för fel i vara som inte beror på köparen eller som inte uppkommit under transport. Köparen ska skriftligen till Johanssons reklamera fel som inte uppkommit under transporten senast två (2) vardagar efter mottagandet av varan. Sker sådan reklamation och det visar sig att varan har fel som beror på Johanssons ska Johanssons inom skälig tid leverera felfri vara. Köparen har inte rätt till någon annan kompensation. Gällande våra Delikatesslådor, skulle någon produkt i lådan ta slut så ersätter vi första hand med något likvärdigt i pris och om detta inte funkar så reducerar vi lådpriset vid fakturatillfället med motsvarande värde på den saknade produkten. Detta görs utan att vi meddelar kunden. Fel som uppkommit under transporten ska köparen reklamera direkt till transportören.

     

    1. RETURRÄTT – AVTALSBROTT

    Köparen har inte rätt att returnera felfri vara eftersom samtliga varor tillverkas speciellt för köparens räkning. Om parternas överenskommelse annulleras av köparen innan leverans har skett, föreligger avtalsbrott och Johanssons har rätt till ersättning som minst motsvarar 20% av ordervärdet.

     

    1. TILLÄMPLIG LAG – TVIST

    Svensk lag tillämpas på detta avtal. Tvist som inte kan lösas genom föregående förhandling mellan parterna ska slutligt avgöras genom skiljedom enligt Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstituts regler för förenklat skiljeförfarande. Platsen för förfarandet ska vara Kalmar och språket skall vara svenska. Detta ska dock inte hindra Johanssons från att kunna driva in en klar och förfallen fordran på betalning genom ett exekutivt förfarande eller från att, Johanssons så väljer, att låta behörig allmän domstol lösa tvister med avvikelse från ovan nämnda skiljeklausul.

    Kontaktuppgifter

    Adress
    Johanssons Delikatesser & Företagsgåvor
    Siggatorpsvägen 16
    385 40 Bergkvara

    Tel
    0486-202 80

    E-post
    info@smakfullreklam.se

    Öppettider
    Vardagar 08.00 - 17.00
    Lunchstängt 12.00 - 13.00

    Org.nr
    969695-7811

    Ekonomi

    Bankgiro
    5666-3628

    IBAN
    XXXX XXX XXX XXX XXXX

    BIC
    XXXX XX